Predavanja
Rudolfa Steinera
Kršćanstvo kao mistična činjenica - SD8
  • Neki komentari

za stranicu 6: Ingersolijeve riječi na ovom mjestu u knjizi nisu citirane samo s obzirom na ljude koji su ih izrazili potpuno istim riječima kao svoje uvjerenje. Mnogi ljudi to neće učiniti, i dalje će imati takve predodžbe o prirodnim pojavama i ljudima da bi, da su stvarno dosljedni, morali doći do ovih izjava. Nije bitno što netko teoretski izražava kao svoje uvjerenje, nego je bitno proizlazi li to uvjerenje doista iz cjelokupnog njegovog načina razmišljanja. Netko može čak prezirati ili smatrati gornje riječi smiješnima: ako, ne uzdižući se do duhovnih temelja prirodnih pojava, formira njihovo objašnjenje koje uzima u obzir čisto vanjske aspekte, onda će druga osoba, kao logičnu posljedicu, to pretvoriti u materijalističku filozofiju.

za stranicu 6: U činjenicama koje se trenutno tretiraju parolama 'borbe za egzistenciju', 'svemoći prirodne selekcije' i tako dalje, 'duh prirode' snažno govori za one koji znaju ispravno percipirati. Ne u mišljenjima koje znanost danas o tome stvara. Prva od ovih okolnosti sadrži razlog zašto će se o prirodnoj znanosti čuti u sve širim krugovima. Ali iz druge okolnosti slijedi da se mišljenja znanosti ne smiju uzimati kao da su nužno dio spoznaje činjenica. Ali mogućnost da budete zavedeni u ovo drugo je u današnje vrijeme beskrajno velika.

za stranicu 7: Iz komentara poput onih o izvorima Luke i tako dalje, da je čisto povijesno istraživanje podcijenjeno od strane autora ove knjige. To nije slučaj. To svakako ima svoje opravdanje, ali ne treba biti netolerantan prema konceptima koji proizlaze iz duhovnog gledišta. Ova knjiga ne stavlja naglasak na davanje citata o svemu mogućem u svakoj prilici; ali svatko tko to želi sigurno može vidjeti da sveobuhvatna, istinski nepristrana prosudba, nigdje neće naći da je ono što je ovdje rečeno u suprotnosti s onim što je uistinu povijesno utvrđeno. Međutim, svatko tko ne želi biti sveobuhvatan, već umjesto toga ovu ili onu teoriju smatra onim što su 'ljudi' utvrdili kao sigurno, može otkriti da se tvrdnje u ovoj knjizi 'ne mogu održati' sa 'znanstvenog' stajališta, već da su 'bez objektivne osnove'.

za stranicu 26: Gore je rečeno da oni čije su duhovne oči otvorene mogu pogledati u carstvo duhovnog svijeta. Međutim, iz ovoga ne treba izvući zaključak da samo oni koji imaju 'duhovne oči' mogu imati razuman sud o iskustvima inicijata. One su samo za istraživanje; ako se ono što je istraženo zatim priopći, onda to može razumjeti svatko tko pusti razum i svoj nepristrani osjećaj za istinu da govore. I takva osoba također može primijeniti te rezultate u životu i iz njih dobiti zadovoljstvo, a da sama nema 'duhovne oči'.

za stranicu 11: 'Potonuće u blato' o kojem govori Platon također se mora tumačiti u smislu onoga što je upravo dodano kao komentar.

za stranicu 73: Ono što je rečeno o nemogućnosti priopćavanja učenja misterija odnosi se na činjenicu da se ona ne mogu priopćiti nepripremljenima u obliku u kojem ih posvećenik doživljava; ali uvijek su priopćavana u obliku u kojem ih mogu razumjeti neupućeni. Mitovi su, naprimjer, dali drevni oblik za priopćavanje sadržaja misterija na općenito razumljiv način.
za stranicu 32: Za drevni misticizam, sve što se odnosi na znanje kroz 'duhovne oči' označava se kao 'mantično'; 'telestično' je s druge strane, pokazatelj staza koje vode do inicijacije.
za stranicu 57: U smislu drevnog misticizma, 'Kabiri' su bića sa sviješću koja leži visoko iznad sadašnje ljudske svijesti. Inicijacijom - to želi reći Schelling - čovjek se sam uzdiže iznad svoje sadašnje svijesti u višu.

za stranicu 60: Više o značenju broja sedam možete saznati iz moje 'Tajne znanosti', Leipzig 1910.

za stranicu 65: Ovdje se mogu samo ukratko nagovijestiti značenja apokaliptičkih simbola. Naravno, moglo bi se ići puno dublje u te stvari. Ali to nije u okviru ove knjige.


© 2024. Sva prava zadržana.