Uvjeti i zakoni ljudske sudbine. Različite vrste zakona svijeta. Uzrok i posljedica u neživoj prirodi i u sferi živih, samodostatno mineralno carstvo, učinak kozmosa na biljke. Za životinjsko i ljudsko carstvo, s njihovom sposobnošću da osjećaju i da se kreću, uzročne sile leže u prenatalnom razdoblju, one dolaze iz prethodnih sazviježđa. Čovjek izlazi iz prostora i korača naprijed u vremenu, na čijoj se granici životinja razgrađuje. Ljudi se moraju s vremena na vrijeme vratiti na Zemlju, tada dolazimo u njihov prethodni zemaljski život.
Različite oblasti ljudskog svijeta. Mineralni svijet kao nužni pandan ljudskoj slobodi. Kao biće koje diše, čovjek je ovisan o biljnom svijetu, o silama etera koje potiču rast, a koje su povezane sa čovjekovom sudbinom i koje oblikuju njegovu karmu kroz njegove odnose s bićima treće hijerarhije. Dobrobit, nelagoda, karma je naše unutarnje konstitucije; Simpatije i antipatije povezane su sa sferom životinja. Animalne sile djeluju na astralno tijelo, čije simpatije i antipatije pripadaju našoj sudbini, koju sa sobom donosimo iz duhovnog svijeta u kojem žive bića druge hijerarhije. Unutarnju nužnost u lancu događaja donosi moć prve hijerarhije. Ona živi u našoj 'Ja' organizaciji od ranijeg zemaljskog života do sljedećeg. Moralni značaj uravnoteženja iskustva u karmi mora postati vanjski događaj.
Karmička nužnost i sloboda. Granice ponavljanja zemaljskog života. Teorija opće uzročnosti. Uvid u našu karmu kao zakonito koherentnu cjelinu. Mi sami smo temelj karme. Životni učinci znanosti o inicijaciji kroz osvrt na ranije zemaljske živote. Sloboda u ispunjenju karmičke zadaće.
Formiranje impulsa prema karmi između smrti i novog rođenja. Zrcaljenje u drugim ljudskim dušama. Metamorfoza iz ljubavi u radost. Radost je karmički rezultat potrošene ljubavi, učinak oba srca za svijet. Patnja je karmički rezultat mržnje; U trećem životu mržnja i patnja vode do tuposti prema svijetu. Odgoj pruža mogućnost kompenzacije takve karme. Važnost suvremenosti za ponovljene zemaljske živote.
Unutarnji i vanjski čimbenici u ukupnoj sudbini čovjeka. Predispozicije za zdravlje i bolest. Problemi s nicanjem zuba. Karmička metamorfoza emocionalnih i duhovnih interesa za zdravlje i izraz lica. Ispunjenje i razvoj karme. Sudbonosni odnosi među prijateljstvima.
Kako se karma miješa u razvoj čovjeka. Buđenje i spavanje u fizičkom smislu i u smislu duše. Predodžbe i pamćenje. Siva i bijela masa mozga. Mi smo zapravo ljudi samo pri dnevnoj svijesti, u nesvjesnom smo integrirani u ostatak svijeta. Povezanost organizacije glave s trećom hijerarhijom, ritmičke organizacije s drugom hijerarhijom, motoričke sfere s prvom hijerarhijom. Međudjelovanje svijeta i božanstva. Bića treće hijerarhije temelj su aktivnosti koja se otkriva u sjećanju; vode nas kroz nesvjesno područje zemaljskog života. Bića druge hijerarhije rade u zagrobnom životu na oblikovanju unutarnje karme. Bića prve hijerarhije, tvorci zemaljskog, reproduciraju u samo-uravnotežujućoj aktivnosti kao protu-slike ono što je čovjek oblikovao u zemaljskom životu. U sljedećem životu naša se djela pojavljuju kao činjenice sudbine. Iza zakona karme leže božanska djela i božanska iskustva.
Reprezentativne ličnosti: Friedrich Theodor Vischer, Franz Schubert, Eugen Dühring.
Karmičke činjenice mogu se priopćiti samo neposrednom percepcijom. Arapske struje 7., 8. i 9. stoljeća. Schubertovi odnosi s barunom von Spaun.
Uzročnost fizičkih osobitosti u jednoj inkarnaciji moralom u ranijoj. Eduard von Hartmann. Interakcije tri različite strukture ljudskog bića iz jednog zemaljskog života u drugi. Friedrich Nietzsche.
Put povijesnih osoba iz prošlosti u sljedeća povijesna vremena i u život sadašnjosti. Udar muhamedanstva. Harun al Raschid, civilizacija Bagdada. Utjecaj arabizma kroz ponovno pojavljivanje individualnosti u europskoj civilizaciji. Bacon von Verulam. Gebel al Tarik. Charles Darwin. Mamunov krug učenjaka u Bagdadu. Astronomija i astrologija. Laplace. Utjecaj aristotelizma na muhamedanstvo. Muavija. Woodrow Wilson.
Pojedinačne i povijesne veze. Ispravno traženje. Garibaldi i Viktor Emanuel. Lessing. Lord Byron.
Gdje su bivši posvećenici? Prepreke suvremene civilizacije kroz koje se ubijaju određene ljudske osobine, a tijela čine neprikladnima za duhovno. Irska kolonija iz 9. stoljeća u Alzasu. Ernst Haeckel. Lessing. Valentin Andreae. Paladij.