Duhovni arhetip antropozofskog pokreta. Sadašnja i pretpovijesna stanja svijesti. Život snova. Kaotične simbolizacije vanjskog osjetilnog života i manifestacija duhovnog svijeta. Predenje i tkanje niti naše sudbine tijekom spavanja u zajedništvu s božanskim duhovima.
Trajna nit sudbine, karma, malo brine o čovjekovim vanjskim i unutarnjim stvarima, ali mnogo više o unutarnjim duševnim silama i otporima duše, o moralnim vezama. Istražujući nit sudbine potrebno je sagledati posebne intimnosti, zaći u cjelinu ljudskog bića. Carl Ludwig Schleich i August Strindberg.
Povijesni događaji temelje se na duhovnim događajima; oni moraju biti uvučeni u svjetsku povijest i život kao unutarnji motivi. Rezultate iz ranijih kulturalnih epoha, osobnosti prenose u kasnija vremena i pritom se mijenjaju. U novom obliku ne prepoznaju se gledajući izvana; moraju imati u vidu unutarnju struju. Harun al Raschid i njegov savjetnik. Arabizam u europskoj kulturi. Osmi ekumenski sabor. Nadosjetilno vijeće koje priprema struju Mihaela početkom 9. stoljeća. Arturov okrugli stol i staro kozmičko kršćanstvo. Škola u Chartres-u. Brunetto Latini. Bacon od Verulama i Arnos Komenski.
Napredovanje Mihaelove struje koja djeluje kroz individualnosti kršćanskih aristotelijanaca i platonista. Drevne misterijske tradicije u školi Chartres. Božica Natura, planetarne inteligencije i duhovne moći zvijezda stajaćica. Na prijelazi iz dvanaestog u trinaesto stoljeće, misija Chartres-a prenesena je na aristotelijance, koji su bili u nadosjetilnom svijetu u službi Mihaela, a koji su se sada inkarnirali. Skolastika. Istodobno s pojavom materijalizma u doba duše svijesti na Zemlji, u nadosjetilnim svjetovima je uspostavljena naširoko rasprostranjena škola Mihaela.
Raspoloženje večernjeg sumraka živog platonizma u školi Chartres, dok se budući impulsi javljaju u nadosjetilnoj školi Mihaela. Oni utječu na sadašnji antropozofski pokret. Lik Julijana Apostata.
Individualnost Juliana Apostata - Herzelaide - Tiho Brahe. Demoni-idoli Bacona od Verulama. Nadosjetilni kult na prijelazu iz 18. u 19. stoljeće. Impulsi nadahnuća u smislu Mihaela provlače se kroz individualnost Tiho Brahea. Schelling i Jakob Frohschammer.
Zvijezde kao kolonije duhovnih bića u svemiru. Kako bismo razumjeli karmu, moramo stupiti u kontakt sa zvjezdanim bićima između smrti i novog rođenja. Vladavina Mihaela daje nam pristup duhovnom razumijevanju života između smrti i ponovnog rođenja. Lik Stradera. Natjecanje pjevača u Wartburgu. Heinrich von Ofterdingen.
Reinkarnacije povijesnih ličnosti: rimski filozof skeptik, kardinal Mazarin, grof Hertling. Papa Grgur VII, Ernst Haeckel. - Pustinjak, časna sestra, Vladimir Solovjev.
Smjernice za razumijevanje suvremenog intelektualnog života. Karmičke prepreke prikazane na primjeru individualnosti koja je živjela u duši Thomas Campanellas-a i Otto Weiningers-a: unutarnja borba nekadašnjeg vizionara i duhovnog pogleda na svijet s racionalizmom i intelektualizmom.
Emancipacija intelektualnog od dubine duše. Intelektualno usklađena tijela sadašnje civilizacije ne priznaju raniju duhovnost inkarnirane duše; ovo se povlači u podsvijest. Preobrazba intelektualizma u duhovnost zadaća je antropozofije, koja mora računati s tadašnjim racionalizmom kako bi ideje našle svoj put gore do duha i dolje do prirode. Zagušenje duhovnog u dušama krajem 19. stoljeća. Kao primjer, niz inkarnacija: Platon-Hroswitha-Schröer.
Pripremne misli za budući Mihaelov blagdan. Reinkarnacija Ilije u Lazaru-Ivanu, Rafaelu i Novalisu. Rafaelov prolazak kroz sfere Mjeseca, Merkura, Venere i Sunca. Njegova veza u sferi Jupitera s Goetheom. Eliphas Levi, Swedenborg. Biografija Rafaela od Hermana Grimma. Odjeci života Rafaela u čarobnom idealizmu Novalisa. Otkrivanje Mihaelovih snaga u duši, njihovo oživljavanje u djelima potrebno je za pobjedu nad zmajolikim demonom.
[Dodatne napomene o sadržaju govora od 28. rujna 1924. (posljednje obraćanje]