Povijesna istraživanja Isusa u 19. stoljeću. Arthur Drews. Evanđelja kao povijesni dokument. Kršćanstvo kao mistična činjenica. Drevne misterije. Aristid kao proučavatelj misterija. Dvije potpuno različite vrste misterija: egipatski i grčki misteriji - perzijski misteriji ili misteriji Mitre. Pračovjek Adam i istočni grijeh. Pavlinsko kršćanstvo. Evanđelja nisu biografije, već opisi inicijacije.
Uvod. Dvije struje religijske misli u zadnjim stoljećima, jezuitizam i ružokrižarstvo. U jezuitizmu preuveličavanje Isus-principa; u ružokrižarstvu pažljivo čuvanje Krist-principa. Spoznaja. Svjesni duševni život; podsvjesni duševni život; nepoznati život u prirodi, i u čovjeku kao dijelu prirode. Odgovarajuće trojstvo — Duh, Sin i Otac. Tri oblasti duše — ideacija, osjećaj i volja. Nepovredivo svetište volje. U ružokrižarskom treningu na volju se utječe jedino preko spoznaje. Jezuitski trening radi direktno na volji. Okosnica jezuitskog treninga.
Ružokrižarska inicijacija, podrijetlom iz trinaestog stoljeća i razvijena kasnije - treba je pažljivo razlikovati od teozofije (antropozofije), koja prepoznaje ideje reinkarnacije i karme. Pojavljivanje ideje o reinkarnaciji u Europi u osamnaestom i devetnaestom stoljeću. Lessingovo Obrazovanje ljudske rase. Njegov pristup ideji reinkarnacije razlikuje se od budističkog gledanja. Inicijacija u dvadesetom stoljeću, poput ružokrižarske inicijacije, ljudsku volju drži svetom. Važnost auto-treninga, moralnog i mentalnog; učinak vježbi. Kontrast između imaginacija scena evanđelja stečenih u slobodi, i imaginacija doživljenih pod ograničenjem, kao u jezuitskom sustavu.
Dva izvora znanja o Kristu uvijek dostupna za ne-vidovite ljude: (a) Evanđelja. (b) komunikacija s vidovitim učiteljima. O trećem izvoru kasnije na ovom predavanju. U dvadesetom stoljeću odvija se nadosjetilni događaj: Krist postaje Gospodar karme. Mišljenja u vezi Krista će se ispraviti činjenicama. Zašto Isusa od Nazareta ne treba gledati kao adepta. Zaratustra i Matejevo dijete Isus. Silazak Krist-bića u Isusa od Nazareta. Kontrast s životnim iskustvom pravog adepta, Apolonije iz Tijane. Pad čovjeka i njegova protuteža. Što da Krist nije ušao u evoluciju čovjeka? Pogledi filozofa Pascala i Solovjeva. Vjera kroz samospoznaju, treći izvor egzoternog znanja o Kristu.
Tri načina doživljavanja Krist-impulsa, podsjećanje. Od dvadesetog stoljeća nadalje vjera će biti zamijenjena, za sve veći broj osoba, izravnom vizijom Krista. Povijesno kršćanstvo i Krist-događaj. Pogledi Justina mučenika i Augustina. Učinak Djela na Golgoti na atmosferu Zemlje. Duboko strahopoštovanje ranih kršćanskih pisaca. Strpljenje i poniznost moraju karakterizirati stav tragaoca za duhovnom istinom. Važnost nove revizije evanđelja, ispravljenih preko čitanja Akaša zapisa. Primjeri pogreški u autoriziranim prijevodima; Jeronim i Matejevo evanđelje; posljedično nerazumijevanje principa Krista Isusa.
Mnogo toga za naučiti prije nego se može dokučiti Krist-impuls. Jednostavnost u izražavanju najdubljih istina dolazi iz najdubljeg znanja i najdužeg iskustva. Četverostruka priroda čovjeka; što se nakon smrti događa s tri ovoja ega. Da li fizičko tijelo potpuno odumire? Odgovori dani od ljudske svijesti u tri različite povijesne epohe — Grk, Budist, drevni Židov. Iskupljenje fizičkog tijela predviđeno od Joba.
Primjeri jednostavnih izražavanja najviših istina u pisanju apostola Ivana i Pavla. Uskrsnuće; moderno znanstveno mišljenje. Pasusi Pavla i Ivana ispitani. Pavao i događaj pred Damaskom. 'Uskrsli'. 'prvi Adam' i 'drugi Adam'; fizičko tijelo i duhovno tijelo; prvobitna forma ili fantom fizičkog tijela; Lucifersko miješanje. Fizičko tijelo Isusa od Nazareta, nositelj Krist-bića.
Teozofske ideje nisu bile adekvatne, za sada, za razumijevanje Misterija na Golgoti. Podsjećanje na tri struje misli — grčku, budističku, hebrejsku. Ego u čovjeku i Krist-biće u Isusu iz Nazareta. Razvoj ego-svijesti u čovjeku; fizičko tijelo ogledalo za misao. Degeneracija kroz luciferski utjecaj fizičkog tijela, i fantoma; posljedice za intelekt i za ego-svijest koja je postupno postajala oslabljena sve do vremena Misterija na Golgoti. Savršeni fantom, uskrsnuo iz groba, multiplicira sebe kao fizička ćelija i postaje duhovno tijelo u čovjeku. Misterij na Golgoti spašavanje ego-svijesti.
Različite osobine dva Isus-djeteta. Zaratustra i Buda. Ljudski ego i ego Natan-djeteta. Sjedinjenje ega Zaratustre s Natan-Isusom, od dvanaeste do tridesete godine. Učinci prisutnosti Krist-bića, nakon krštenja, na fantoma fizičkog tijela Natan-Isusa.
Egzoterni put do Krista izgubljen pod rastućim materijalizmom tijekom devetnaestog stoljeća, iako se novi signali pojavljuju u osamdesetim i ranim devedesetim: Oetinger i Rothe. Objektivna stvarnost misli ne može biti shvaćena; veza čovjeka s makrokozmosom je bila izgubljena. Najviši ljudski ideali gledani su kao čisto subjektivni. Ali još je moglo biti intuitivnog osjećaja da je grijeh bio objektivna činjenica i da traži objektivni čin iskupljenja. U svetoj pričesti — materija prožeta duhom — ljudi su našli, i još uvijek nalaze, jedinstvo s Kristom.
Ezoterni put do Krista bio je put evanđelista; Evanđelja su napisana iz vidovite spoznaje. Stupnjevi kršćanske inicijacije. Pojava Krista kao Gospodara karme nadosjetilni događaj, ne događaj na fizičkom planu; odnos individualne karme s karmom Zemlje. Važnost pripremanja sebe tijekom zemaljskog života za susret s Kristom kao Gospodarom karme nakon smrti. Buduća učenja: ljudski govor će steći magičnu snagu: izgovaranje moralnog načela postati će moralni impuls u onima koji ga čuju. Bodhisattva dvadesetog stoljeća. Maitreya Buda, 3,000 godina otada, biti će donositelj dobra kroz riječ. Misao iskupljenja. Zaključak.